Perfectionism


Perfectionismul este cautarea excesiva a perfectiunii. In loc sa se bucure de experientele traite si sa fie mandru de ceea ce a realizat, perfectionistul nu este niciodata multumit de rezultatele obtinute si este obsedat de obiective sau standarde nerealiste, greu de atins.

Cum gandeste si cum se comporta un perfectionist?
 

  • Isi impune reguli stricte de conduita si isi stabileste liste lungi cu lucruri de facut.
  • Verifica fara incetare corectitudinea lucrurilor pe care le face pentru a identifica eventualele greseli sau lipsuri.
  • Se acuza, se critica si se invinovateste atunci cand face cea mai mica eroare. 
  • Se valorizeaza in functie de ceea ce face si nu este niciodata multumit de performantele sale.
  • Acorda o atentie prea mare detaliilor si amana realizarea unei sarcini daca nu este convins ca o poate face perfect.
  • Este foarte exigent cu el insusi si adesea cere de la sine imposibilul.
  • Se felicita doar atunci cand realizeaza fapte extraordinare.
  • Este sensibil la critici. Sare rapid la concluzia ca a gresit atunci cand cineva il critica sau ii da un sfat.
  • Se justifica sau se scuza mult in speranta ca nu va fi acuzat ca a gresit.
  • Ii critica pe cei care nu sunt perfecti, conform criteriilor sale.
  • ‚ÄčEste deranjat de prostia sau defectele celor din jur, de murdarie si dezordine.
  • Are comportamente obsesiv-compulsive.
    De exemplu, poate petrece o zi intreaga in bucatarie straduindu-se sa indeparteze fiecare urma de murdarie sau face mai multe dusuri pe zi pentru a-si mentine corpul perfect curat.
  • Crede ca a fi perfect inseamna a face totul perfect.‚Äč
  • Crede ca merita sa fie iubit doar daca este perfect.
  • Cele mai mari frici ale sale sunt: frica de a nu gresi, frica de a nu fi criticat, frica de a nu fi la inaltime, frica de esec, frica de respingere.


Perfectionismul este benefic sau daunator?

Perfectionismul bine gestionat te ajuta:

  • sa cauti fara incetare noi mijloace pentru a te dezvolta si a-ti imbunatati calitatea vietii
  • sa te autoevaluezi si sa inveti din experientele tale
  • sa vezi detaliile unui proiect si sa corectezi eventualele defecte sau greseli
  • sa traiesti in ordine si frumusete.

O persoana care isi foloseste in mod inteligent perfectionismul invata permanent din greselile sale si nu isi forteaza limitele pentru a face performanta cu orice pret. Ea se accepta asa cum este si este deschisa la orice schimbare care ii poate fi utila.

Perfectionismul excesiv este mai mult daunator decat benefic.

Ce poti sa faci pentru a-ti gestiona mai bine perfectionismul excesiv?
 

  • Inlocuieste cuvantul „greseala” cu „experienta” si stabileste-ti obiective realiste.
     
  • Vezi utilitatea erorii!
    Utilizeaza-ti greselile pentru a trage invataminte care pot fi utile pentru tine in viitor.
     
  • Pune-ti intrebarea: „Am facut tot ce-am stiut si tot ce mi-a stat in putinta?”
    Realizeaza sarcina cat poti tu de bine si focuseaza-te pe procesul de invatare, nu pe rezultatul final.
     
  • Acorda-ti timp pentru a verifica cum te simti si ce te-ar face fericit in diferite situatii.
    Devino astfel constient de nevoile tale si invata sa le asculti.
     
  • Verifica care este intentia celui care te critica!
    De multe ori, cel care te critica nu are intentia de a te leza. El iti semnaleaza o lipsa sau un defect pe care il observa. Roaga-l sa iti indice mijloacele de indreptare si verifica daca critica sa poate fi constructiva pentru tine.
     
  • Fa-ti complimente!
    Gaseste cel putin 3 ocazii in fiecare zi pentru a-ti face un compliment sau a te felicita.
     
  • Indrazneste sa esuezi si da-ti dreptul de a avea limite!
    Incearca ceva nou acceptand din start posibilitatea de a esua. De exemplu, canta intr-un spectacol de karaoke sau vorbeste despre un subiect pe care nu il stapanesti la perfectie. Vei vedea ca esecul nu este atat de rau precum credeai. De fapt, poate fi chiar distractiv.
     
  • Abandoneaza constient comportamentele perfectioniste!
    De exemplu, lasa o parte a casei tale in dezordine, acorda mai putin timp unui proiect care de obicei iti lua mai mult timp deoarece obisnuiai sa-l revizuiesti de mai multe ori.
     
  • Gaseste la fiecare persoana sau lucru care iti displace cel putin o calitate si invata sa faci critici constructive!


Remediile florale Bach echilibreaza acele trasaturi de personalitate care genereaza tendinta de a fi excesiv de perfectionist:
 

  • Rock Water te ajuta sa fii mai flexibil cu tine insuti in perioadele in care iti impui standarde de performanta inalte si te fortezi sa le atingi printr-un regim de munca foarte strict. 
     
  • Crab Apple diminueaza dorinta excesiva de a trai in ordine si curatenie perfecta si te ajuta sa nu te mai pierzi in detalii inutile.
     
  • Pine reduce sentimentul de insuficienta sau vinovatie si te ajuta sa te bucuri de rezultatul eforturilor tale, chiar daca ai gresit sau nu te-ai ridicat la nivelul asteptarilor tale. 
     
  • Beech te ajuta sa fii mai tolerant cu defectele oamenilor si lucrurilor din jurul tau, sa vezi mai multa frumusete in lumea inconjuratoare si sa faci critici constructive.
     

Tratamentul cu remedii florale Bach este personalizat si implica prepararea unei sticlute de tratament cu un amestec de maxim 7 remedii florale, din care se administreaza cate 4 picaturi de 4 ori pe zi.
Durata tratamentului variaza in functie de severitatea si vechimea simptomelor, precum si de reactia de raspuns individuala, in tulburarile emotionale cronice fiind necesare cel putin 3-4 luni de tratament.

Daca ai nevoie de sfatul unui specialist in terapia cu remedii florale Bach, programeaza-te la o consultatie

 

*Tratamentul cu remedii florale Bach este complementar si nu inlocuieste asistenta medicala calificata sau consilierea psihologica profesionala. Rezultatele pot diferi de la persoana la persoana si depind de durata tratamentului, de frecventa administrarii si de reactia de raspuns individuala. 
close cart

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse

close

A fost adaugat la Favorite!