Adaptarea la schimbare

 

Cum sa ne adaptam la schimbarile majore si neprevazute?

Pierderea unei persoane dragi, divortul, mutarea intr-un alt oras, pensionarea, pierderea locului de munca, imbolnavirea si alte evenimente neprevazute  pot produce schimbari majore, care necesita identificarea si mobilizarea rapida a resurselor si strategiilor de adaptare. 

Schimbarile majore si neprevazute ne indeparteaza de zona de confort sau de vechile noastre repere, ne destabilizeaza si pot produce emotii intense, precum: șoc, frica, neliniste, anxietate, panica, tristete, deznadejde, deprimare, vinovatie, dezamăgire, furie, ingrijorare pentru cei apropiati, neincredere in propriile decizii sau capacitați, impulsul de a face ceva rapid pentru a rezolva sau ameliora situația etc. 
 
Felul in care o persoana reactioneaza in fata marilor schimbari ale vietii releva capacitatea de adaptare a acesteia. 

De ce unii oameni se adapteaza greu la schimbare?

Oamenii care se adapteaza cu dificultate la schimbarile din viata lor: 

  • au tipare mentale si de comportament rigide, care ii mentin intr-o zona de confort 
  • evita sau amana sa isi asume riscuri si sa actioneze, deoarece se tem de situatiile noi, de viitorul neprevazut sau imprevizibil
  • au un nivel scazut al increderii in sine, care le infraneaza initiativele si creativitatea
  • au dificultatea de a lua decizii, nu au incredere in propria judecata si sunt dependenti de sfatul altora
  • sunt perfectionisti, se critica aspru si traiesc permanent cu teama de a nu fi judecati sau pedepsiti pentru greselile lor
  • se victimizeaza, cauta vinovati si continua sa-si puna la nesfarsit intrebarea: “De ce mi se intampla mie asta? Nu mi se pare corect!"
  • au dificultati de comunicare, de negociere si de structurare a timpului, care ingreuneaza rezolvarea situatiilor nepravazute sau conflictuale. 


Dificultatea de adaptare la schimbare poate fi cauzata de experientele anterioare, cand persoana a esuat in incercarea de a face fata unor situatii noi, neprevazute. In acest caz, schimbarea este perceputa ca fiind extrem de dureroasa sau traumatica, iar persoana dezvolta mecanisme dezadaptative de aparare, care se pot reactiva in situatii asemanatoare.

De asemenea, copiii crescuti de parinti anxiosi si hiperprotectori pot deveni adulti care au probleme de adaptare, deoarece nu au fost incurajati si sustinuti sa experimenteze situatii noi, provocatoare. 

Care sunt caracteristicile persoanelor care fac fata mai bine schimbarilor?

Persoanele care fac fata mai bine schimbarilor acceseaza cu mai multa usurinta diverse instrumente si resurse adaptative, pe care le folosesc in avantajul lor in situatiile dificile si neprevazute. 

O adaptare sanatoasa si eficienta pe termen lung necesita:

  • asumarea curajoasa a situatiilor noi, inedite
  • incredere în propriile forte si abilitati
  • creativitate in rezolvarea problemelor
  • abilitatea de a lua decizii asumate în timp scurt
  • capacitatea de a invata rapid din propriile experiente si din greselile altora
  • ajustarea realista a obiectivelor, asteptarilor si standardelor pe care le avem fata de noi insine si fata de altii
  • renuntarea la credintele, comportamentele, obisnuintele si relatiile care nu ne mai sunt de folos
  • capacitatea de a cere si accepta ajutorul si sprijinul oferite de familie, prieteni sau diverse retele de suport in momentele critice sau dificile. 


De ce este importanta capacitatea de adaptare si cum o putem spori?

Schimbarea face parte din viata. Sporindu-ne capacitatea de adaptare, vom putea sa facem față cu mai mult succes provocarilor si schimbărilor inevitabile din viata noastra. 

Adaptarea sanatoasă ne permite sa ne raportam la schimbare ca la o oportunitate de crestere si dezvoltare, pentru ca orice situatie noua ne provoaca:

  • sa gasim solutii creative
  • sa ne testam limitele si sa dezvoltam noi abilitati
  • sa renuntam la vechile tipare de gandire, care ne limiteaza accesul la decizii si optiuni sanatoase
  • sa iesim din zona de confort si sa exploram zone necunoscute, care aduc diversitate si noi perspective
  • sa invatam sa ne implinim nevoile si sa evoluam.


Ce remedii florale Bach ne pot ajuta sa ne dezvoltam capacitatea de adaptare la schimbare?
 

  • Mimulus reduce frica de consecintele neplacute ale schimbarii (frica de esec, de pierdere, de saracie, de judecata) si dezvolta curajul
  • Aspen diminuaza teama de necunoscut si anxietatea generata de un sentiment inexplicabil de nesiguranta
  • Larch creste increderea in fortele proprii si in succesul actiunilor intreprinse
  • Scleranthus imbunatateste capacitatea de a lua decizii atunci cand exista mai multe variante de actiune
  • Cerato dezvolta increderea in propria judecata si diminueaza dependenta de sfatul sau confirmarile celor din jur
  • Pine dezvolta stima de sine prin diminuarea autocriticii si a sentimentelor inadecvate de vinovatie
  • Chestnut Bud ne ajuta sa invatam din propriile greseli si sa schimbam obiceiurile sau comportamentele care nu ne mai sunt de folos
  • Willow diminueaza tendinta de victimizare si favorizeaza dezvoltarea unei atitudini responsabile si constructive
  • Walnut ne protejeaza de influentele exterioare si ne ajuta sa rupem legaturile sau relatiile care ingreuneaza procesul de schimbare
  • Rock Water diminueaza perfectionismul bazat pe standarde rigide de conduita sau performanta si dezvolta o atitudine flexibila, propice schimbarii
  • Vervain ajuta la largirea perspectivei prin adoptarea unor mentalitati noi, mai adaptate noilor circumstante
  • Beech reduce rezistenta la schimbare prin dezvoltarea unei atitudini mai tolerante fata de solutiile etichetate ca fiind inadmisibile sau inacceptabile.  


Nu putem evita aparitia schimbarilor, dar putem schimba felul in care reactionam la schimbare

Remediile florale Bach inlatura blocajele emotionale generate de schimbare si dezvolta abilitatile care sunt necesare pentru a face fata situatiilor noi, neprevazute si provocarilor cu care ne confruntam. 

Tratamentul cu remedii florale Bach este personalizat si implica prepararea unei sticlute de tratament cu o combinatie de maxim 7 remedii florale, din care se administreaza cate 4 picaturi de 4 ori pe zi. 

Durata tratamentului variaza in functie de severitatea si vechimea simptomelor, precum si de reactia de raspuns individuala, in tulburarile emotionale cronice fiind necesare cel putin 3-4 luni de administrare.

Ai identificat remediile florale de care ai nevoie?
Comanda o combinatie personalizata de remedii florale Bach!

Ai nevoie de serviciile unui specialist in terapia cu remedii florale Bach?
Programeaza-te la o consultatie! 

Sunt de acord cu prelucrarea datelor personale conform Politicii de Confidentialitate a sitului Remediiflorale-bach.ro
Trimite
*Tratamentul cu remedii florale Bach este complementar si nu inlocuieste asistenta medicala calificata sau consilierea psihologica profesionala. Rezultatele pot diferi de la persoana la persoana si depind de durata tratamentului, de frecventa administrarii si de reactia de raspuns individuala. 
 
close cart

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse

close

A fost adaugat la Favorite!